miércoles, 5 de noviembre de 2014

IKT-ak hezkuntzan


Gaur klasean “IKT-ak hezkuntza aireberritzeko aitzakia” testua landu dugu. Hona hemen bere esteka:

HITZ GAKOAK:

  •   Komunikazioaren gizartea
  •    Eskola
  •     Gizarte digitala
  •    Natibo digitalak
  •     Web 2.0


HAUSNARKETA
Zer da garrantzitsuagoa, teknologia berriekin haritzea edo haurraren autonomia eta irudimena sustatzea? Non gelditu da gizakien arteko komunikazioa?

Badakigu teknologiak ez direla harremanak sustatzeko tresnarik egokienak. Lehenengo argazkiari begira, ikus dezakegu nola umeak teknologiak aparte uzten dituen bere kamioiarekin jolasteko, eta horrela irudimena sustatzeko. Berriz, bigarren argazkian ikus dezakegu nola lau lagun etxeko sofan dauden bakoitza bere teknologia tresnarekin haien artean hitz egin edo jolastu beharrean. 

Gaur egun kalera atera bezain laster, ikusten dugun lehenengo gauza, alboko lagunarekin jolastu ordez, haurrek haien tresnekin (PSP, Nintendo DS, mugikorrak, tabletak …) jolastea da. Askotan (gehienetan ez esateagatik), gurasoek dira gertakari honen errudunak, haiek baitira umeen garapenaren arduradunak. Hau gerta liteke errazagoa delako umeari mugikor bat ematea enparantzan bere atzetik ibiltzea baino.

Baita gustatuko litzaiguke esatea teknologiak gizaki guztien bizitzarako gauza onak ekarri dituela, adibidez,  lehen gure eskura ez geneukan informazioa, gaur egun “click” batean daukagu. Halaber oso garrantzitsua da hauen erabilpena haurrei zenbait informazio interesgarri eta beharrezkoa elkartrukatzeko. Honen adibidea: “transplante de médula” aplikazioa daukagu, non haurrei, era ludiko batean, azaltzen dieten nolakoa den hain nabarmena den gaixotasun horren prozesua. 

Marta Martínez eta Miren Cibián.

BIDEO INTERESGARRIA:

Más vídeos en Antena3

No hay comentarios:

Publicar un comentario